Sve ima svoje mesto za odlaganje, a to nije polje, šuma ili potok
Upravljajne otpadom je obaveza svakog pravnog lica, kao i odgovornog pojedinca.
Nije teško odraditi to na pravi način. Sa jedne strane postoje zakoni i propisi koji pravna lica obavezuju da to pitanje rešavaju na ispravan način, a sa druge strane operateri koji se bave zbrinjavanjem otpada. Vaše je samo da čuvate propratnu papirologiju, u toku cele godine vodite evidenciju otpada i predate sve drugom licu koje će se pobrinuti za to, a Agenciju za zaštitu životne sredine izvestite o tome.
Sprovešćemo Vas kroz ovaj proces kako bi mogli lako to da primenite u svojim radnim jedinicama. Naravno da postoje razlike u odnosu na to kojom se delatnošću bavite, ali uopšteno ovo je recept:
Potrebni sastojci koji se nalaze na sajtu Agencije za zaštitu životne sredine:
– Zakon o upravljanju otpadom
– Obrazac deo 1 (dnevna evidencija otpada)
– Pravilnik o obrascu dnevne evidencije i godišnjeg izveštaja o otpadu sa uputstvom za njegovo popunjavanje
– Pravilnik o kategorijama, ispitivanju i klasifikaciji otpada
– DOKO (Dokument o kretanju otpada)
1. Prvo je potrebno odrediti koje vrste otpada generišete na Vašoj lokaciji, zatim kojoj kategoriji pripadaju (Pravilnik o kategorijama, ispitivanju i klasifikaciji otpada). Treba definisati da li je otpad opasan, neopasan ili inertan, a onda kojoj vrsti otpada pripada. Postoje ovlašćene laboratorije koje će to uraditi za Vas;
2. Zatim je potrebno popunjavati obrazac deo 1 za svaku vrstu otpada koja se generiše posebno,tj. voditi evidenciju u toku cele godine kada je otpad nastao, u kojoj količini i na koji način i kada je zbrinut;
3. Za svaku količinu otpada koju predate operateru treba da dobijete DOKO (Dokument o kretanju otpada);
4. Prema deo1 obrascima se formiraju izveštaji na godišnjem nivou za sve vrste otpada posebno;
5. Oni se dostavljaju Agenciji za zaštitu životne sredine do kraja marta tekuće godine za prethodnu godinu;
6. Obrasce ponovo spremite za tekuću godinu, da nastavite gde ste stali i počnete nove evidencije ako treba;
7. U obavezi ste da čuvate svu dokumentaciju minimum 5 godina u slučaju inspekcijske provere.
I to je to, brzo, lako i jednostavno – otpada nema da Vam smeta na lokaciji, ispoštovali ste zakon i nemate više briga po ovom pitanju.
Tim Delta Agrara za zaštitu životne sredine